15.11.2021 Komentari: 0

Paviljon Srbije na svetskoj izložbi Expo 2020 Dubai

„Expo 2020 Dubai“ je svetska izložba na kojoj će biti predstavljene najveće tehnološke inovacije i naučna dostignuća današnjice. Na manifestaciji će izlagati i Srbija u nacionalnom paviljonu površine 2.000 kvadratnih metara.

expo-dubai

Izvor: pinterest

 

Manifestacija „Expo 2020 Dubai“ je zvanično otvorena 1. oktobra ove godine, nakon godinu dana odlaganja zbog pandemije i trajaće do kraja marta 2022. godine. Po prvi put se svetska izložba održava na prostoru bliskog istoka, u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Tema i slogan izložbe je “Povezivanje umova, stvaranje budućnosti”. Za ovu priliku je u Dubaiju izgrađen kompletan grad na površini od 4,3 kvadratna kilometra, gde će izlagati 192 države. Procena je da će „Expo 2020 Dubai“ posetiti oko 25 miliona ljudi, što bi bila rekordna posećenost svetske izložbe.


Na Expo Dubai, Srbija nastupa pod sloganom „Srbija stvara ideje: Inspirisani prošlošću, oblikujemo budućnost“. Tokom trajanja sajamske izložbe biće održano 10 tematskih nedelja i više od 150 različitih događaja - niz predavanja, konferencija i sastanaka, na kojima će Srbija predstaviti svoje inovacije, privredne potencijale, kulturu i turizam. Prilikom otvaranja srpskog paviljona je prisustvovao predsednik Srbije Aleksandar Vučić i visoki zvaničnici domaćina UAE.

 

Expo Dubai - Srbija kao moderna država

 

 

Izložbeni prostor u Dubaiju je podeljen na tri celine/okruga pod nazivima „Održivost“, „Mogućnosti“ i „Mobilnost“.  Paviljon Srbije se nalazi u središtu okruga “Mobilnost“ i osmišljen je kao vremenska kapsula, koja povezuje zaostavštinu neolitske Vinčanske kulture, stare preko 7.000 godina, sa današnjom digitalno naprednom Srbijom. Vinčanska kultura je značajna jer je bila epicentar razvoja civilizacije u doba neolita, kada su zabeležena prva organizovana naselja, prvo topljenje metala i proizvodnja keramike .


 

Inovacije i digitalazacija su opredeljenost našeg društva i države, posebno nakon izgradnje naučno-tehnoloških parkova i inovacionih centara širom Srbije. Cilj je da Srbija na međunarodnoj sceni unapredi svoj imidž. Planirano je da tokom manifestacije Expo Dubai, Srbija potpiše Sporazum o slobodnoj trgovini sa UAE.

 


U poslovnom delu paviljona će se predstavljati privrednici iz Srbije, dok će u kreativnom delu programa nastupati svetski poznati srpski umetnici, koji imaju ulogu kreativnih ambasadora. Istovremeno će putem prezentacija biti prikazati naučna otkrića koja su čovečanstvu ostavili naši najveći umovi - Nikola Tesla, Milutin Milanković i Mihajlo Pupin.

 


Paviljon Srbije

 

Okrug u kojem je lociran paviljon Srbije, promoviše kao osnovnu temu mobilnost, koja povezuje digitalizaciju, putovanja i istraživanja. Srpski nacionalni tim, osnovan za potrebe manifestacije, osmislio je program podeljen na 4 celine:

1. Srbija stvara ideje (prizemlje): Maloprodajna zona sa srpskim proizvodima i brošurama.
2. Srbija stvara prilike (1. sprat): Biznis deo sa konferencijskim salama.
3. Srbija stvara iskustva (2. sprat): Zona namenjena turističkim potencijalima..
4. Srbija stvara inspiraciju (2. sprat): Stalna postavka Vinčanske kuluture koja predstavlja preteču moderne Srbije.

Uz pomoć najsavrеmеnijе VR tеhnologijе moći ćе da se pratе dеšavanja na paviljonu u rеalnom vrеmеnu, u virtuelnoj stvarnosti, kao da sе nalazite na Svеtskoj izložbi u Dubaiju. Takođe su moguća virtuelna putovanja kroz različite istorijske epohe.


Izgrađen je novi grad za potrebe svetske izložbe.

expo-dubai
Izvor: pinterest

Paviljon Srbije je projekat beogradskog studija "A3 Architects", koji je izabran kao najbolje idejno rešenje na pozivnom konkursu 2019. godine. Projekat je ispunjavao sve tehničke zahteve, počev od urbanističkih do građevinsko-konstruktivnih, bezbednosnih i izvođačkih standarda. Konstrukcija paviljona je predviđena na način da može brzo da se izgradi i kasnije da se lako demontira i ukloni.


Projektantski studio je odlično ispunio zadatak, maksimalno koristeći prostor jer je zadatu formu lokacije transformisao u konzolni trouglasti prepust, povećavajući korisnu površinu. U ulaznoj zoni je konzolni prepust poduprt čeličnim stubovima. Paviljon se prostire na ukupno 2.000 kvadratnih metara, koji obuvataju prizemnu etažu i dva sprata. Enterijer je osmišljen tako da zidovi i plafoni prizemlja i prvog sprata budu u beloj boji, dok je drugi sprat posvećen virtuelnim putovanjima u crnoj boji. Kontrast beloj i crnoj boji su stolice i sofe u jarkim bojama. Na noseću čeličnu konstrukciju je ugrađena strukturalna fasada od staklenih troglastih ploča, različitih veličina, sa ugrađenom led rasvetom na mestima spajanja, čime se postižu raznovrsni vizuelni efekti. Svojom formom paviljon podseća na krov vinčanskih građevina.

 

EXPO - Sta je cilj, zašto je važan?

 

 

U Londonu je davne 1851. godine, održana prva Svetska izložba je održana sa ciljem da se javnosti prikažu napredna dostignuća nauke i industrije, razmene iskustva i ideje. Na svetskoj izložbi su predstavljena neka od najvećih tehnoloških dostignuća koja su promenila tokove čovečanstva, kao što su telefon, rendgenski snimak, sijalica sa užarenim vlaknom, Teslina naizmenična struja, dizel motor, plastika, pokretne stepenice, zvučni film, televizor i prvi računar.


Srbija je pre tačno 136 godina, prvi put učestvovala na Svetskoj izložbi. Vremenom je manifestacija prerasla u svojevrsno nadmetanje država, tako da je bilo perioda da tehnološki napredak ostane u senci turističke i privredne promocije država.


Za arhitekturu je ova manifestacija, postala značajna po inovativnim konstruktivnim rešenjima i novim građevinskim materijalima. Za potrebe Expo-a su izgrađene fantastične građevine kao što su Kristalna palata u Londonu 1851.godine arhitekte Džozefa Pakstona, Ajfelova kula u Parizu, Atomijum u Briselu, prva maketa Kipa slobode.

 

Povezane teme:  

Komentari(0) Napiši komentar

Ostavi komentar